Home          Flowcode        Elektronika        Contacts            

Modul automatického resetu stavu paliva
v nádrži pro vozy Dacia Duster
s vestavěným systémem LPG.




Upozornění:
Nenesu žádnou zodpovědnost za poničení palubního počítače nesprávným připojením této úpravy!!!
Nenesu žádnou zodpovědnost za ztrátu záruky od Dacie či další problémy s tím spjaté.
Vše děláte na vlastní riziko!!!!



počítadlo.abz.cz
podklady pro výrobu Update 16.3.2015
Přidáno schéma v PDF.

< Z5

K popisu fotky:
1)    Hrubý bílý -  +12V napájení palivového čerpadla
2)    Bílo černý - jeden z vývodů čidla hladiny
3)    Černý drát  kostra čili - 12V
4)    Tm.modrý se sv.modrým pruhem
       - druhý vývod čidla hladiny








Předem bych chtěl podotknout, že jsem tento modul testoval dva měsíce a ladil fw do optimálních hodnot.
Můj předpoklad že se bude moct emulátor použít i na další auta byl správný.
Ozval se mi Pan Vdoleček, jestli by se dal emulátor nainstalovat i do Dustera.
S jeho svolením jsem použil jeho fotky do tohoto tutoriálu.
Bylo potřeba vyfotit konektor a oměřit dráty, kde je napájení pro čerpadlo a kde jsou signály do řídící jednotky.
Po zhotovení emulátoru ho otestoval na svém voze s výsledkem, že funguje.
Za jeho pomoc mu tímto děkuji!
Několik poznatků k resetu stavu paliva.

1) hodnota stavu se načítá ihned po otočení klíčkem do polohy 1

2) samotný reset je proveden až po nastartování, je to dáno konstrukcí (napětí pro benzínové čerpadlo je spuštěno až po nastartování, odtud se bere napájení resetovací jednotky).

3) hodnotu palubní počítač načítá několikrát a potom udělá průměr.

4) jak se popojede, přestane palubní počítač načítat!!! Toto je dost zásadní informace!!!

Po postupném laborování jsem dospěl k těmto hodnotám:
Rezistor stačí osadit smd 0805 o hodnotě 82R
Délka resetu je 2 sekundy v normálním stavu a potom 6 sekund přepíná relé na virtuální hodnotu.
Při rychlejším výjezdu (kola se začnou točit) se může stát, že se načítání zasekne někde ve virtuální hodnotě, po opětovném vypnutí motoru a nastartování se načte aktuální stav.
Dost často se mi stává, že když zapnu klíček do polohy 1. Nechám projet inicializaci přístrojů a načerpání paliva do motoru a hned startuji, tak mi sice neproběhne viditelný reset (skutečná hodnota se načte, ale není vidět vystoupání virtuální dojezdové vzdálenosti). Když po inicializaci počkám ještě par sekund,  hladinoměr vystoupá až na 580km (záleží na odporu) a poté po odpadnutí relátka se načte skutečná hodnota v nádrži.

Správné použití:
1)    Otočím klíček do polohy 1
2)    Počkám na inicializaci a načerpání benzínu do soustavy.
3)    Počkám ještě chvíli po zhasnutí kontrolek 2 - 5s(je to jedno, bod 3 se dá přeskočit)
4)    Nastartuji a čekám 2s než se přepne relé na reset 6s na přepnutí na zpět
5)    Cca po 8 - 10s vidím skutečnou hodnotu benzínu v nádrži.

K instalaci:
Fotky nainstalovaného emulátoru v Dusteru bohužel nemám, zapojení je ale na chlup stejne jako u Lodgyho.
Proto dole jsou fotky z mé instalace u Lodgyho.

Povolím tři šrouby z emulátoru, nasadím konektor zámkem dolů na piny vedoucí z desky viz. fotka.

Barvy drátů v tomto případě neodpovídají barvám drátů na druhé straně konektoru.

Konektor vedoucí z emulátoru připojím do konektoru na nádrži, tam už zámek je, nedá se přehodit.
Přišroubuju prostřední šroubek a potom sešroubuju celou krabičku dvěma šrouby.
Doporučuji celý emulátor připevnit stahovací páskou třeba k výstupní hadičce na benzín.
To už nemám na fotce, ale mám to tak uděláno. Instalace, když už to dělám po druhé je cca 6 minut. 


Tato stránka je pokračováním předchozích stránek, kde je kompletní popis,
jak emulátor funguje a k čemu slouží.